Autoservis-Pneuservis-Autodiely
    • servis všetkých značiek vozidiel
    • opravy podvozkových častí
    • kontrola + výmena náplní
    • kontrola + výmena výfukových častí
    • výmena olejov, filtrov
    • výmena sviečok, zapalovacích káblov
    • opravy motorov, prevodoviek
    • diagnostika motora
    • testovanie, nastavenie motora
    • výmena tlmičov
    • výmena čapov, spojkových častí
    • manuálne čistenie FAP filtrov u motorov HDI a regenerácia diagnostickým prístrojom

    Elektrikárske práce

    • opravy elektroinštalácií motorových vozidiel
    • montáž autoalarmov
    • montáž centrálnych zamykaní
    • montáž autorádií, reproduktorov, zosilovačov
    • automatické zapínanie svetiel automobilov

     

    HDI – Filtrer pevných častíc (FAP)

    Hlavnou výhodou generácie dieselových motorov s priamym vstrekovaním s názvom HDi (High pressure Direct Injection) v porovnaní s klasickým dieselovým motorom s priamym vstrekovaním je zníženie emisií kysličníka uhličitého (CO2) o 20 % , ale aj zníženie emisie kysličníka uhoľnatého  (-40%), uhľovodíkov (-50%) a pevných častíc (-60%). Motor Hdi FAP je vybavený filtrom pevných častíc (FAP), ktorý slúži na zachytávanie emisií znečisťujúcich sadzí (čierneho dymu).  Ako to funguje?

    Fáza 1 : filtrácia

    Táto prvá fáza spočíva v zachytávaní častíc sadze vo filtri z karbidu kremíka pórovitej štruktúry.

    Fáza 2 : odstránenie (eliminácia) častíc

    Následne prebieha  vo fáze regenerácie eliminácia častíc sadze. Táto pravidelná operácia (po niekoľkých stovkách kilometrov) je automatická a vodič ju nijak nepocíti. Spočíva jednoducho v spálení častíc sadze nahromadených vo filtri pri veľmi vysokej teplote.

    Táto sekvenčná regenerácia sa vykoná vďaka spojenej akcii:

    – systému Common Rail , ktorý zabezpečuje postvstrekovanie paliva  vhodné na zvýšenie teploty výfukových plynov tak, aby sa táto teplota priblížila k teplote spaľovania častíc sadze.

    – aditíva, ktoré sa automaticky pridáva vo veľmi malých dávkach do nádrže na naftu a ktorého úlohou je znížiť na 450°C  teplotu potrebnú na spálenie sadzí. Táto technika FAP s aditívami je jedinečná na svete a zaručuje vozidlám Peugeot neustále a spoľahlivé odstráňovanie pevných častíc.

    Pravidelná údržba filtra sa postupne zmenila z  80 000 km na  120 000 km a vzhľadom na postupné optimalizovanie filtra a aditíva je táto periodicita údržby v súčasnosti nad 180 000 km.